Publicerad av Stefan Knutsson den 16 Dec 2020
Nu är vinsterna fördelade på 15 glada vinnare i Ungdomslotteriet. Se efter om du är en av de lyckligt lottade. Lottdragningen genomfördes i ett direktsänt event i Burlövs och Burlövs Karstorps klubblokal på Burlöv Center. Ett nästan folktomt köpcentra och endast 4 personer i den stora klubblokalen gjorde att det kändes säkert att genomföra för oss som var på plats. Det var kul att se att så många tog sig tid att följa dragningen via zoom.
Ungdomslotteriet är en fortsättning på lotteriet som var tänkt att genomföras på distriktskonferensen i våras. Så blev ju tyvärr inte fallet som alla känner till. Lotterna har sålts under sommaren och hösten och till slut så hade 799 lotter sålts. Det innebar en intäkt på 79.900 kr. Utöver detta har en medlem donerat 4.900 kr utanför lotteriet så den totala intäkten blev 84.800 kr. Överskottet som landar på cirka 45.000 kr kommer oavkortat att sättas av till distriktets ungdomsverksamhet. Som Guvernör har jag en önskan om att pengarna används till att de ungdomar som kommit i kontakt med Rotary och Rotaract på något sätt träffas 2 gånger om året för att ha kul, lära känna varandra, dela erfarenheter, bygga nätverk, introduceras i Rotaract och därmed bli en del av vår fantastiska Rotarygemenskap.

Den stora lådan med lottnummer skakades omsorgsfullt av Stefan Knutsson inför varje dragning och Torkil Rönne visade upp vinster och bidrog i övrigt med glada tillrop och lite dans. Här är de vinnande lotterna och ägarna till dessa har nu fått ett tidigt besök av Jultomten.

1: Elcykel: 613
2: Bornholmsresa för 2: 643