Alla medlemmar i D2390 kan logga in på distriktets hemsida

För att anmäla sig till evenemang och utbildningar eller för att ta del av information som enbart är tillgänglig för medlemmarna i distriktet måste du logga in på distriktets hemsida.

– Är du medlem i en klubb som använder ClubRunner, så använder du samma inloggningsnamn och lösenord som till din egen klubb.
– Har du inte tidigare loggat in i din klubb eller använder den ClubAdmin, så skapar du själv dina inloggningsuppgifter enligt nedan.

Så här loggar du in:

Klicka på länken ”Medlemsinloggning” överst till höger på startsidan. Då kommer du till en inloggningssida som ser ut så här:

Står det något annat än Swedish uppe till höger kan du ändra.

Klicka på New user? nere till höger. Då kommer du till en sida som ser ut så här:

Du börjar med att välja klubb. Därefter skriver du in den mejladress du använder i Rotary och klickar på Skicka.

Då får du inom kort ett mejl med en länk för att skapa ditt lösenord. Mejlet kommer från Lillemor Darinder (vår distriktssekreterare). I mejlet finns en blå länk Reset Password Link som du ska klicka på.

Då öppnas en sida i din dator där du ser ditt inloggningsnamn och skapar ditt nya lösenord. Observera att det ska vara en blandning av små och stora bokstäver samt tecken. Lösenordet ska resultera i grön markering, enligt bilden. Skriv sen ditt nya lösenord en gång till. Kopiera nu ditt inloggningsnamn, det behöver du i fortsättningen och lägg också lösenordet på minnet. Klicka sen på Submit.

Nu visas en sida med information om att det funkade. Så nu är det bara att klicka på knappen Return och använda dina nya inloggningsuppgifter för att logga in. Dessa kan sen användas alla gånger du i fortsättningen vill logga in på distriktets webbplats och i din klubb, så kom ihåg dem.