I de fem inspelade webbinarerna nedan med Mats Håkanson och Stellan Larsson går vi igenom den viktigaste funktionerna i ClubRunner. Varje webbinar omfattar ett antal närbesläktade funktioner. Du kan snabbspola framåt och bakåt för att hitta det område du är intresserad av eller repetera om du känner att det behövs.

Har du efter att ha gått igenom en funktion fortfarande frågor kan du mejla till Mats Håkanson på mats@andrarum för att få ytterligare hjälp. Du kan också gå till ClubRunners hjälpsidor på engelska, där finns allt beskrivet. Ett tips är att klistra in hjälptexten i Google translate om du behöver hjälp med engelskan.

Observera att webbinarerna nedan är inspelade för något år sedan. Det innebär att olika detaljer kan skilja sig. Så till exempel kan ord som är på engelska nu vara översatta till svenska – en process som ständigt pågår. ClubRunner kan även ha gjort småförändringar, normalt ska dessa dock inte påverka sättet att arbeta.

Notera att du ska vara inloggad i din egen klubb när du arbetar med ClubRunner. Det ser du genom att klubbens namn står uppe till vänster. Står där distriktets namn måste du logga ut och gå till din klubb för att logga in där.

Nr 1: Mejl, nyhets-/veckobrev och externa kontakter

Nr 2: Medlemsprofil, medlemshantering och synkning med RI