Online Registration
  • Anmälan till detta evenemang är stängd.
okt
Studio Rotary D2390
Kronetorpsvägen 2
Burlöv,  23237
Sweden

End Polio Now-gala med RI President Jennifer Jones

Direktsänd och gemensam insamlingsgala arrangeras söndagen den 23 oktober till förmån för End Polio Now. Rotary International President Jennifer Jones kommer delta, men även Ian Riseley, RI President ‪2017-2018‬, och Trustee Chair i The Rotary Foundation är med.
Huvudsyftet med insamlingsgalan är så klart att få in mer pengar till Rotarys arbete med att utrota polio. Dr Shahin Huseynov från World Health Organization, WHO, ger oss en uppdatering av läget i världen kring polions utbredning. Tidigare Rotary International Director Kjell-Åke Åkesson kommer berätta om när han deltagit vid vaccinationer. Under sändningen kommer vi också träffa Elisabeth Bava, rotarian, som berättar om hur det är att leva ett liv med polio.
Vi får också berättelser från Claes Rönnqvist, rotarian, som cyklade nästan halva Sverige runt i kampen mot polio. Jan-Erik Sääf sprang barfota under en vecka för att samla in pengar medan Fatmir Seremeti sprang i princip två maratonlopp under ett dygn för att synliggöra Rotarys kamp mot polio. Lars Hermansson, Past District Governor i D2380, deras mångåriga golfturnering.
End Polio Now-koordinatorerna Anette Løwert och Tommy Lekenmyr kommer berätta om sina uppdrag och Polio Plus Society. Anette kommer också berätta om Walk for Polio som genomförts i Danmark.
Årets galavärdar är Ulf Bingsgård och Anne Marbrandt
Lilla Beddinge Teater står för underhållningen.
Bidrag till kampen mot polio swishas in till ‪123 443 12 01‬ och märk inbetalningen med "End Polio Now D2390".
Det finns även en insamling via Raise for Rotary på https://raise.rotary.org/UlfBingsgard/challenge1 om man hellre vill betala med kort.
I Danmark kan man bidra via MobilePay 144998.
End Polio Now-galan sänds via Zoom söndagen den 23 oktober kl ‪16.00-18.30‬.
Länk till sändningen finns här https://us02web.zoom.us/j/88479944383