Publicerad av Elisabet Jensen den 14 Jun 2022
Rotary Distrikt 2390s programserie på H22 Empowering Girls avslutas den 16 juni på ProCivitas Gymnasiet, mitt inne i Helsingborg. Vi håller tre intressanta föredrag.
Kl. 9.00 Vice rektor Katarina Heide, ProCivitas-gymnasiet, berättar om Barbroskolan i Tanzania, en flickskola. DGN Annika Skoglund har varit Rotary Doctor i Kenya och berättar kl. 10.00 om sina upplevelser. Ulrika Rogland, advokat håller kl. 11.00 föredrag om våld i nära relation och våld på nätet.
Hjärtligt välkommen. Ingen föranmälan behövs längre. Skolan ligger på Södra Storgatan 11 - 13, har samma ingång som Friskis och Svettis, ligger nästan bakom Maria Kyrka. Roll Up Empowering Girls står vid ingången. Gå upp för trappan och ring på klockan. Vi öppnar för dig.

Distriktskommittén Empowering Girls 2390
DGN Annika Skoglund