Trelleborg-S:t Nicolai Rotaryklubb är i full gång med sina möten. För att fler ska, i tider som dessa, få möjlighet att träffas har klubben utvecklat sin mötesverksamhet. Istället för bara det traditionella klubbmötet finns det nu två tillfällen att mötas, lite olika sätt och förutsättningar. Varje måndag och varannan torsdag.

Varje måndag äger ordinarie klubbmöte som äger rum på Restaurang Strandgatan 32 by Dannegården. Det är som vanligt med mingel och drop-in mellan kl 18.00-18.30. Vi sätter oss till bords och blir serverade vår mat. Klockan 19.00 kopplar vi upp oss digitalt, så att de som vill kan delta på det sättet också. Det är kl 19 som presidenten informerar om viktiga angelägenheter och därefter lyssnar vi på föredraget. Vi slutar kl 20.00.
Torsdagar i udda vecka - den 8 oktober, 22 oktober, 5 november, 19 november, 3 december och 17 december - finns det möjlighet att äta en god frukost tillsammans. Vi möts på Systrar&Bönor, Algatan 28 i Trelleborg kl 7.30-8.30.
Rutinen är hyfsat enkel. Ingen föranmälan krävs. Det är bara att komma pigg och glad till Systrar&Bönor. Vid ankomst säger du till att du ska på frukost med Rotary. Väl uppe på andra våningen betalar du 100 kronor för din frukost och sen kommer frukosten till dig.
Tanken är inte att det kommer vara föredrag utan samtal mellan deltagarna. Nätverkande, spontana samtal eller utifrån ett tema. Det kommer också finnas tillfällen när speciella gäster bjuds in för att vara med i samtalet, men inga föredrag. Ett gott samtal över en god frukost, som bland annat innehåller pannkakor.
Lite olika sätt att mötas på. Olika möjligheter att vara aktiv i klubben och Rotary. Givetvis gäller det som vanligt att andra rotarianer, rotaractare och gäster är alltid välkomna till våra möten. Närvaron registreras och möjligheter att diskutera projekt och samarbeten finns vi samtliga tillfällen.