Walk and Talk är den nya trenden inom Rotary. Så fort solen kom fram och vårkänslorna poppade upp i kroppen är det allt fler klubbar som tillämpar just promenader som ett sätt att kunna umgås fysiskt utan att vara för nära varandra. Vaccinet är här och många äldre har redan fått sin första spruta. Men ännu är inte smittorisken helt över. Därför är det viktigt att vi fortfarande håller avstånd när vi är ute och går. Vid minsta känning av förkylning så stannar man hemma. Pollen kan luras och då kan ett test kanske göra skillnad.
Sedan första april har dessa entusiaster; Chris Neil, Bengt Johansson, Werner och Eva Albin i Malmö Öresund Rotaryklubb promenerat runt Ön i Limhamn varje tisdag kl 14 med packning på bryggan som avslutning. De flesta dagar har de varit många fler, men väder och vind styr såklart lusten. Malmö-Öresund är inte den enda klubben som gör denna aktivitet, vilket är glädjande för distriktet som gärna ser att fler klubbar och medlemmar arrangerar  Walk and Talk - promenader. Det ger energi och ett sätt för oss att bryta isoleringen och träffas fysiskt med förstånd.

Var rädda om er!