Publicerad av Kim Hall den 09 Mar 2021
Ingenting är som våren i Skåne. Allt blir grönt och lökarna börjar blomma i rabatterna medan solen får oss alla att må bra. Det ger vårkänslor till en del klubbar i distriktet som nu börjar med sina vårpromenader. En av klubbarna som startar sina vårpromenader den 9 mars är Malmö-Öresund Rotaryklubb. Om ni vill hänga med på en runda runt Ön i Limhamn med start kl 14 vid Friskis & Svettis, så är alla välkomna. Chris Niel är den som håller i promenaderna. Promenaderna avslutas med picknick med medhavd matsäck. Alla håller avstånd men kan prata ändå.
Det var många klubbar i distriktet som valde att promenera tillsammans när det inte gick att mötas fysiskt på klubbmöten. Motion och frisk luft behöver vi alla och promenaderna blev därför väldigt uppskattade. Många som satt isolerade hemma på grund av pandemin fick tillfälle att träffa människor under ordnade förhållanden, det vill säga med avstånd.

Är man det minsta förkyld eller krasslig avråder vi från att man deltar. Vill man vara på den säkra sidan finns det munskydd.
Rotarys munskydd, som är svarta och med Rotarylogga på sidan, finns att införskaffa sig via Torkil Rönne eller Kim Hall i Malmö-Ötresund RK. Här finns också Synliga gula Rotaryvästar.

Skicka ett mail till Torkil Rönne <torkil@cuprus.se eller Kim Hall kim@texthuset.se