Publicerad av Kim Hall den 18 Apr 2020
Hälsa och säkerhet går före allt annat i dessa Covid 19 tider. Därför riktar RI-presidenten Mark Daniel Maloney ett särskilt tack till alla familjer som fortsätter att ta hand om våra utbytesstudenter som nu inte kan återvända hem. RI-personalen har varit i kontakt med Rotary Youth Exchange studenterna och deras familjer med information och stöd i denna situation vi befinner oss i. Guvernör Torkil Rönne riktar ett stort tack till alla familjer och klubbar som ställer upp för våra utbytesstudenter i dessa svåra tider. Självklart längtar alla hem efter ett år utomlands, långt från sin familj. Tillsammans kan vi skapa en trivsam tillvaro för ungdomarna trots Covid 19.
För aktuell information kan utbytesstudenterna och deras familjer gå in på Rotary.org - läs på lathets information on Covid-19´s impact on the program, så kan du följa det aktuella läget. Du kan även nå Rotary Youth Exchange på youthexchange@rotary.org.

RI-presidenten Mark Daniel Maloney och  Torkil Rönne (DG i D2390) tackar alla för allas insatser i dessa svåra tider.