Publicerad av Ulf Bingsgård den 26 Jan 2023
Varmt välkommen till årets Distrikts­konferens lördagen den 25 februari. Det blir en heldag på Malmö Arena Hotel fylld med information och inspiration kring Rotary och vad vi kan göra tillsammans. Utgångspunkten för årets konferens är Rotarys vision Together we see a World where people unite and take action to create lasting change across the Globe, in our communities and in ourselves. Stort fokus ligger också på hur vi kan bli ännu bättre på medlemsvård och utveckla våra klubbar. I detta arbete är det viktigt att lyssna till varandra och få idéer om goda ting som gjorts i andra klubbar.

Rotary International President Jennifer Jones har för året satt temat "Imagine Rotary" vilket handlar mycket om att du ska fundera på vad du kan bidra med i Rotary, vad du kan göra själv och vad vi kan göra tillsammans.

Bland talarna denna dag kan nämnas Ärkebiskop Emerita Antje Jackelén, Svenska Kyrkan, och försvarsdirektör Marcus Björklund, Länsstyrelsen Skåne. Vi kommer även möta utbytesstudenter, Rotary Peace Fellow Vanessa Lateigne och många många fler engagerade rotarianer och rotaractare. Nästa års guvernör, Annika Skoglund, kommer berätta lite om nästa års tema och vår första guvernör i det nya distriktet 2395, Ulla Ståhl, kommer och berättar lite om framtiden.

Mingel, kaffe och registrering från kl 9.00.
Programmet börjar kl 9.30 och pågår till kl 16.00

Kostnaden för Distriktskonferensen är 450 kronor/person och då ingår förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika. Kom ihåg att anmäla eventuella kostpreferenser i samband med anmälan. De 50 först anmälda får en snygg mörkblå Rotary-keps.

Anmälan sker i två steg:

1. Anmäl dig senast 24 februari kl 12.00 via denna länk (klicka här).

2. Swisha in 450 kronor till 123 129 37 11 och märk inbetalningen "Konferens"

Varmt välkommen lördagen den 25 februari!

Programmet

9.00     Kaffe, registring och mingel
9.30     Distriktsonferensen startar

9.45     Inledningsanförande, Försvardirektör Marcus Björklund, Länsstyrelsen Skåne ”Civilsamhället och de frivilliga organisationernas betydelse för samhället”