Publicerad av Viveca Serder den 16 Feb 2021
Som ni alla vet fyller Rotary International 116 år den 23 februari. Men visste du att The Rotary Foundation (TRF) har hela 104 år på nacken! Det är väl värt att fira!? Fira det genom att bidra till TRFs Årliga fond antingen genom att swisha till 123 129 37 11 eller använd knappen SKÄNK på distriktet hemsida. Vad får man för 10 000 USD och TRF-seminarium? Ni som skänker till Årliga fonden öppnar möjligheten att genom så kallade ”District Grants” bidra till projekt som klubbar i distriktet har här hemma eller i utvecklingsländer.
Den 2 mars klockan 19.00 – 20.30 kommer de nio klubbar, som det här verksamhetsåret fått dela på 10 000 USD, att berätta om sina projekt och dela med sig av sina erfarenheter. Delta gör du hemifrån på zoom och anmälan gör du på distriktets hemsida. Den 17 mars klockan 19.00 blir det zoom-seminarium om Rotarys humanitära verksamheter, främst om TRF, men också om Rotary Doctors Sweden, U-fonden och Shelterbox. Vi visar vad de medel vi skänker till TRF används till, hur klubbar kan söka bidrag och diskuterar hur vi tillsammans genom Rotary kan göra världen lite bättre. Anmälan gör du även här på distriktets hemsida.

Viveca Serder
Ordförande i TRF-kommittén