Publicerad av Kim Hall den nov 24, 2019
"Ensam är inte stark" är ett bekant begrepp. En framgångsrik ledare kan inte heller leda utan duktiga medarbetare. Och slutligen "Bakom varje framgångsrik man står en kvinna och stöttar". Allt detta passar väl in på alla de som hjälpt Torkil Rönne som nu varit distriktsguvernör i sex månader. Han visade sin uppskattning genom att dela ut en särskild nål och ett inramat diplom med orden "Rotarian of the year" till Lillemor Darinder, distriktssekreterare, Mats Håkansson som sköter all IT, kommunikation och utbildning inom Club Runner, Kim Hall, PR-ansvarig och webb-redaktör, och inte minst hustrun Jette Rönne som alltid finns där dag som natt för Torkil och som sköter lottförsäljning och ser till att Torkil kommer iväg på alla sina klubbmöten, SRS-möten och allt annat som fyller en guvernörs almanacka.
Det finns en sammanhållning i D2390 som är unik. Medlemmar, klubbar och alla runt omkring ställer upp för varandra. När det nu blev 91 personer som kom till årsmötet istället för först beräknat, ett 50-tal, då ställde Maja Hall, konferensansvarig på Scandic Hotel Triangeln upp med att ordna en större lokal så att alla fick plats. När det sedan var dags för mindre grupper så löstes det med att samtliga gick upp på tredje våningen där de delades in i mindre grupper för att diskutera Grund- och RLI-utbildning,  Hållbarhetskommitté med mera medan Torkil Rönne talade framtid med Rotaract och Stefan Knutsson antecknade synpunkter om vad medlemmarna anser är viktigt inför hans år som distriktsguvernör.
Ett antal hjälpte till under ledning av Jette Rönne med att sälja lotter och hade ett bord dukat med fina priser. Mitt ibland alla stod Johann Siitam från Rotary Doctors och sålde tandborstar gjorda av sockerrör som sedan ska gå till barnen i Kenya. Där fanns även TRF pennor som ser ut som sprutor.
Här nedan ser vi ett axplock från dagen;