Publicerad av Kim Hall den okt 20, 2019
Vid helgens distriktkonferens i Trollhättan då Distrikt 2360 samlades, mötte guvernör Torkil Rönne i D2390 projektledaren Emmy Hall för REM Öresund, som ägde rum i januari 2019 då cirka 300 unga Rotaracts från hela världen träffades i Malmö, Trelleborg och Köpenhamn för att under fyra dagar bland annat lära sig hur vikingar levde på 800-talet. De avslutade eventet/konferensen med en Vinterfest som hette duga. Emmy Hall är medlem i Rotaract Poseidon i Göteborg.
Rotaract har en mycket aktiv roll i D2360. Rotaract är framtiden och Rotary vill gärna se fler unga medlemmar i klubbarna. Med dagens dubbla medlemsskap är detta fullt möjligt. D2390 har ett antal Rotaractklubbar som alla betyder mycket för Rotarys framtid i distriktet. Tillsammans kan vi göra många goda insatser till en bättre värld.

För den som vill se D2360 hemsida kan klicka här: Mer om Distriktskonferensen i D2360 Or not!