Publicerad av Kim Hall den jul 06, 2019
Det blev en pampig inledning med flaggparad när Torkil Rönne, medlem i Malmö-Öresund Rotaryklubb, tog över guvernörskedjan efter Carl Hedberg på Scandic Hotel Triangeln i Malmö den 4 juli. Nu väntas ett intensivt år för Torkil och Jette som guvernörspar. Rotary som inspirerar världen, som Carl Hedbergs år hade som tema, går nu över till att bli Rotary som förenar världen." Vi ser en värld där människor går samman för att gemensamt skapa varaktig förändring i alla länder, i våra lokala samhällen och även hos oss själva" säger Torkil Rönne i sitt tal och avslöjade att hans tema för året är "tillsammans för en bättre värld".
Jette och Torkils son Kristian Rönne följde hela guvernör-ceremonin med sina pennor på ett block så att alla som deltog i guvernörsskiftet kunde hänga med i vad som hände under denna stora dag. Att bli guvernör är både en ära och en förpliktelse att föra Rotary vidare in i framtiden. Guvernören är Rotarypresidentens förlängda arm ut i klubbarna och skall också vara ett stöd för distriktets alla medlemmar. För att göra detta möjligt har guvernören en distriktsorganisation till sin hjälp, där past president och inkommande guvernör ingår. Vi önskar Torkil Rönne lycka till under året 2019-2020.
Toril Rönne och RI-presidenten Mark Daniel Maloney tar varandra i handen.

Carl Hedberg ger Torkil guvernörsnålen.

Flaggparaden var ett pampigt inslag och en del av Rotarys traditioner.

Tre guvernörer: Carl Hedberg, Past Guvernör PG, Torkil Rönne, Guvernör DG, och Peter Lindqvist, PDG.

Jette och Torkil Rönne överlämnade en växt till Carl och Kristina Hedberg som tack för deras insats som guvernörspar under 2018-2019.

Kristian Rönne beskriver Torkils år som guvernör.
"Tillsammans för en bättre värld".