Publicerad av Kim Hall
Tillsammans kan vi göra världen lite bättre - är ett samarbete mellan TRF, U-fonden och Rotary Doctors: Dessa tre humanitära verksamheter plus Shelterbox har nu kommit ut med en gemensam folder för att lättare informera om vilka de är och vad de gör samt hur vi kan arbeta tillsammans. Är du och din klubb intresserade av att beställa foldrar kan ni kontakta Viveca Serder. Vill ni få mer kunskap i form av föredrag och utbildning, kontakta Viveca Serder....

All erfarenhet, kompetens och goda kamratskap i vårt världsomspännande yrkesnätverk kan vi använda till fredsskapande och förståelse. Genom Rotarys humanitära insatser gör vi världen lite bättre och lever upp till - Service above Self!

I foldern som nu tagits fram ser du hur rotationer i Sverige kan bidra till fred, utrota polio, bättre utbildning, rent vatten, god hälsa och hjälp när orkanen eller jordbävningen slår till genom vår egen stiftelse The Rotary Foundation, men också genom Rotary Doctors Sweden , Rotarys U-fond och Shelterbox.

Beställ foldrar genom att skriva till viveca@serder.se. Minsta antalet du kan beställa är 20 st och beställningen kostar då 50 kronor plus porto. Mer information finns på respektive hemsidor.