Publicerad av Kim Hall den 04 Mar 2020
Den 4 mars samlades distriktsorganisationen under ledning av guvernör Torkil Rönne och distriktssekreterare Lillemor Darinder. Onsdagskvällens möte hade samlat samtliga AG (Assisterande guvernörer som ska hjälpa presidenterna i sitt arbete) och alla övriga funktionärer som ser till att distriktet fungerar som det bör. Vi är ganska många som samarbetar för att just du som medlem ska få den bästa servicen.
Det är kanske ingenting du märker direkt. Men Rotary har så många ben att stå på att det behövs engagerade människor som vill hjälpa till att utbilda andra, se till att både unga och lite äldre kommer ut i världen på fantastiska resor som utbytesstudent eller gemensamma resor till rotationer i andra länder och så vidare. Många av oss i Rotary är engagerade i att hjälpa andra människor som saknar läkarvård, utbildning eller drabbats av en katastrof med mera, det vill säga Rotary Doctors, TRF, U-fonden och Shelterbox.

Kommunikation är en stor del i verksamheten. Utan kommunikation får du som medlem ingen information och det vore ju synd. Därför behöver vi din hjälp att informera och berätta för oss och andra vad ni gör och om du är intresserad av att engagera dig.

Nu närmast den 14 mars kommer PETS, som du kan läsa om på hemsidan, och den 25 april har distriktet en stor konferens också på Scandic Hotel Triangeln dit du och dina klubbkamrater är välkomna. Denna inspirerande dag innehåller mingel och möten, spännande föredragshållare, internationella gäster, House of Friendship där du kan fråga kommittéerna om vad de gör och hur du kan få veta mera. Det blir underhållning och lotteri till förmån för Polioutrotningen under hela dagen.

Temat är hållbarhet och vi får experter på området att berätta om hur de arbetar för en hållbar värld. vad kan vi som Rotaryklubb göra för hållbarheten? Ja det är ett ämne som Ulf Bingsgård jobbar med i distriktets Hållbarhetsprojekt.

På kvällen blir det en bankett då du och din respektive är välkomna att delta. Det blir mat, underhållning av bland annat Mikael Neumann, auktion med fina priser som Leo Due klubbar ut till den som bjuder högst. Vad sägs om en sprillans ny elcykel till exempel.

Mer information om distriktskonferensen kommer så småningom.

Hjälp oss att kommunicera ut till dina klubbkamrater om detta evenemang. Tillsammans kan vi ha roligt och göra skillnad i världen!

Välkomna!

Torkil Rönne