Publicerad av Kim Hall den okt 30, 2019
Stina Salmonsson från Trelleborg S:t Nicolai RK har valts till teamledare till VTT (Vocational Training Team) - utbytet med Sydafrika i februari 2020. Stina är verksam skolledare i grundskolan och har stor erfarenhet att arbeta med yngre barn med annat modersmål än svenska, bland annat erfarenhet från Malmö.
Först, tack för åtta mycket givande möten med de Rotarianer som nominerats till utbytet! Vi vet att det finns stor erfarenhet och kompetens i vårt distrikt och alla åtta var mycket fina bevis på detta.

Flera av kandidaterna uttryckte en önskan om att bidra i samband med att det sydafrikanska teamet kommer hit två veckor i september. Det vill vi mycket gärna och de olika kompetenser och erfarenheter som finns i gruppen behöver vi och vill ta tillvara. Vi hoppas därför få återkomma när den detaljerade planeringen kommer igång under våren.

Vi har fått in några kandidater till att bli medlemmar i teamet, men vi tar gärna emot fler. Senast den 4 november vill vi ha ansökan. Se bifogat dokument.

Än en gång, tack för ert engagemang för detta VTT!

Med önskan om en skön Allhelgonahelg och på återhörande

Viveca

Viveca Serder