Publicerad av Kim Hall den 07 Jul 2020
Nu är sommaren här på riktigt. För många är det en tid för ledighet och tillfälle att umgås med släkt och vänner eller att resa på Hemester. Men för några av oss kan sommarledighet också innebära ensamhet. Hör gärna av er till varandra. En röst kan göra skillnad. Behöver någon hjälp med att handla eller andra ärenden, hör av er till en Rotarykamrat. Rotary hjälper så många andra, då får vi inte glömma våra egna. Eller varför inte ta en sommarpromenad med klubbkamraterna.
Sommarpromenader med picknick är ett lätt sätt att umgås i det fria, hela tiden med avstånd och hänsyn till varandra. Känner man sig det minsta förkyld så stanna hemma för din egen och andras skull. Ansiktsmask är bra att använda, men det är inte 100% skydd. Var försiktiga.

Varje tisdag kl 15.30 har Malmö-Öresund Rotaryklubb sin promenad runt Ön. Är det någon annan klubb som har något liknande i distriktet så hör av er till oss redaktörer med bild och text så lägger vi in detta som tips på sommaraktivitet.

Njut sommaren!
Kim