Publicerad av Stefan Knutsson den 21 Nov 2020
Bästa rotarymedlem,
Måndagen den 30 november är det sista möjligheten att köpa lotter i lotteriet för ungdomsverksamheten. Jag har under de 40 klubbesök jag hunnit med hitintills talat mig varm för den satsning som vi planerar att genomföra för vår ungdomsverksamhet. Allt överskott kommer att användas för att de ungdomar som vi kommer i kontakt med ska få en positiv bild av de möjligheter som finns i Rotaract och Rotary.

Många har köpt men det finns lotter kvar. Så därför vänder vi oss nu till alla er medlemmar som liksom jag känner att det är viktigt att vi stöttar ungdomsverksamheten. DU KAN KÖPA FLER LOTTER HÄR!

I Ungdomslotteriet kan du vinna en fin elcykel och mycket mer!

Det är redan 8 ungdomar som anmält sig för att delta i nästa års ungdomsutbyte. Vilka erfarenheter och lärdomar dessa ungdomar kommer att ha med sig hem.

Vi kommer att genomföra RYLA för gymnasieungdomar när tiden låter oss göra det och vi satsar också på att genomföra ett Advance RYLA för universitetsstuderande. Rotaract vill vi också stödja så att våra ungdomar får chansen att utvecklas till engagerade ledare och goda samhällsbyggare.

Tills sist så knyter vi ihop säcken och genomför aktiviteter som är gemensamma för alla dessa ungdomar. Genom att ha kul, börja bygga nya nätverk och att fortsätta att utvecklas så hoppas vi att man ser nyttan av att engagera sig i Rotaract och Rotary.

SÅ:
Nu uppmanar jag alla medlemmar att bidra till våra ungdomars utveckling genom att köpa lotter i vårt finfina lotteri. Fantastiska vinster och med ett gott ändamål. Kan det bli bättre. Lotterna kostar endast 100 kr och kan köpas här!

Sista dag att köpa lotter är den 30 november. Vinstlista publiceras på distriktets hemsida senast den 10 december.

Med varma rotaryhälsningar från
Stefan Knutsson
Distriktsguvernör

Kolla in de fina vinsterna!

1) Elcykel

2 Max Papart