Rotarys logga har sedan i somras förändrats för att förtydliga varumärket Rotary ytterligare gentemot omvärlden. Igår hade jag, Kim Hall, som redaktör för Rotary Norden en digital konferens med Rotary International där man pratar mycket om hur viktigt det är att alla använder rätt varumärke, brand som det heter på engelska. Som redaktör för Rotary Norden är det min uppgift att INTE publicera några bilder med den gamla Rotaryloggan. Det är min och klubbarnas plikt att använda rätt logga. Gå in på Brand center i Rotary.org
Så här ska klubbloggan se ut! Det gör den inte överallt.
Patrik Nunes är ansvarig för Rotarys varumärke och sitter i Evenston, Chicago USA. Han förklarade varför Rotarys varumärke har ändrats från en massa olika former som skapade förvirring till idag ett enhetligt utseende där namnet Rotary och Hjulet tillsammans bildar varumärket. Hjulet får inte stå ensamt.
Även andra delar av Rotaryfamiljens medlemmar har Rotary och hjulet tillsammans. Titta på dessa exempel;
 
 
 
Ser ni mönstret?
Det finns en gemensam tanke och symbol som ska vara igenkännande och signalera samma budskap utåt.
 
Det är min plikt som redaktör för Rotary Norden att inte publicera bilder med de gamla symbolerna. Så tänk på det när ni tar bilder. Ändra er logga så att det blir rätt enligt RI.