Publicerad av Ulf Bingsgård den 28 Jan 2023
Arbetet för fred och fredliga konflikt­lösningar är viktigt för Rotary. Genom att vara en världsomspännande orga­nisa­tion ägnar vi oss åt kontakt­skapande människor emellan och ökar förståelsen för varandra och varandras likheter och olikheter. I februaris Rotary Wednesday Night Live den 1 februari klockan 19 får vi veta mer om Rotary Peace Centers och möta en Rotary Peace Fellow från Kanada. Vi träffar också en av årets utbytesstudenter via Rotary Youth Exchange, får höra mer om Rotary Lomma-Bjärreds bidrag till Ukraina m.m.

Som vanligt får vi uppdateringar kring vad som händer runt om i vårt distrikt med speciellt fokus på årets Distriktskonferens samt vad som är på gång inom The Rotary Foundation. Programmet börjar kl 19.00. Det är möjligt att vara på plats i studion, äta en bit mat och träffa kvällens gäster, rotarianer och rotaractare med start kl 17.30.

Rotary Wednesday Night Live visas på https://us02web.zoom.us/j/82122955061. Programmet spelas in och kan ses i efterhand. Inspelningen brukar finnas tillgänglig fyra-fem dagar efter livesändningen.