Publicerad den 27 Nov 2020
Ratta in 92,8 på FM-bandet så får ni tillfälle att lyssna till Rotary Radio fredagar kl 11.30-12 ojämna veckor. Rotary Radio sänds via Trelleborgs närradio, som startades av journalisten Bertil Falk 2003 då han var president i Trelleborg Sjöormens Rotaryklubb. Rotary radion följde med vid sammanslagningen mellan Sjöormen och Trelleborgs Rotaryklubb. Målet för Rotary radion är att synliggöra Rotary samt att göra ett axplock av veckoföredragen tillgängliga för en större publik.
Vi som håller i programmen är Marianne Palmkvist Berg, ansvarig utgivare, och Marianne Hammar och till vår hjälp har vi en tekniker. Vår målsättning är att intressanta veckoföredrag och aktuella händelser inom kommunen ska presenteras. Under årens lopp har många bra föredragshållare passerat vår radio däribland flera av våra medlemmar. Minst ett program per år tillägnas Rotary. Det är fantastiskt roligt och berikande att sända Rotaryradio tycker Marianne Palmkvist Berg och Marianne Hammar.