Publicerad av Kim Hall den okt 30, 2019
Nu är Rotary Norden nummer 6 2019 ute. Ni som inte fått den i brevlådan eller i mailet kan klicka på länken Rotary Norden nr 6 2019. Här kan ni bläddra er fram till Sverigesidorna. Men glöm inte att läsa de första sidorna i vår regionala medlemstidning. För att ingen ska gå miste om de stora rubrikerna så kan ni ladda ner appen Rotary Norden App. Det är GRATIS!
Extra kul att notera är att den franska Rotarymagasinet har frågat efter bilderna på sid 33 där vår egen guvernör Torkil Rönne och Gunnar Olsson, guvernör i D2340, låtit pimpa sina bilar.

I detta nummer av Rotary Norden kan vi även läsa om att synlighet väcker allas intressen, med en bild från när Malmö Triangeln och Malmö-Öresund Rotaryklubbar arrangerade "Gå för Skillnad" den 11 maj i år. Barnen fick ballong och föräldrarna fick lära sig lite om Rotary när de gick tipsrundan. Vi kan också läsa om Simrishamns Rotaryklubb som delade ut stipendium till unga talanger och om Rotaryhjulet i choklad som kan pryda vilken bakelse som helst och som tagits fram i D2360 (Göteborgsdistriktet).
Mycket nöje!

Önskar