Publicerad av Kim Hall den 03 Jan 2020
Hållbarhet, klimat och miljö står idag på nästan alla organisationers och företags agenda, med undantag för några länder som väljer att blunda.
 Läget är allvarligt och hjälps vi inte åt med att motverka den globala uppvärmningen blir vår planet ohållbar för oss att leva på. Rotary har ett stort engagemang i dessa frågor och i detta nummer av Rotary Norden visar vi exempel på vad de Nordiska länderna gör för att motverka den globala uppvärmningen. Vi tar även upp Rotary Peace Fellowship med fokus på Anne Kjær Riechert som studerar på ReDi Skolan i Berlin. Här kan vi också läsa om distriktets beslut att på årsmötet rösta för en SRS-förändring. Mycket nöje! Läs Rotary Norden här!

Rotary Norden är en medlemstidning som belyser Rotarys verksamhet i främst de Nordiska länderna. Redaktör för Sverige är Kim Hall. Har ni något projekt, debattinlägg eller annat som ni vill framföra i Rotary Norden är ni välkomna att kontakta Kim Hall på kim@texthuset.se. Texten ska skrivs in i Word och högupplösta bilder (300 dpi och Jpeg) mailas. Bilderna får inte vara suddiga och gärna glada engagerade människor.