Publicerad av Mats Håkanson den 22 May 2023
Vårt medlemsmagasin Rotary Norden blir nu mer digitalt tillgänglig för alla läsare. Genom magasinets egna app kommer vi att kunna läsa många artiklar på vårt eget språk. Redan från nästa nummer kommer finnar och islänningar att kunna läsa utvalda sidor på sina språk. Och från nr 5 eller 6 blir även de allmänna artiklarna i början av magasinet och vissa andra, utvalda artiklar på landssidorna översatta till läsarens eget språk. Dessutom minskar magasinets miljöpåverkan för varje medlem som väljer e-versionen istället för pappers­tidningen. Byt enkelt redan idag, mejla till e-version@rotary2390.se.

Men, det hela förutsätter att du väljer magasinets app, som du laddar ner gratis från App Store eller Google Play. I appen kan du läsa hela magasinet anpassat till din telefon eller läsplatta. Du får också information direkt i appen när ett nytt nummer ges ut.

Med appen får du snabb överblick över innehållet i magasinet, samtidigt som du alltså kommer att kunna läsa artiklarna på ett språk som du förstår.

Du drar också ett strå till en tydlig miljöanpassning av Rotary Norden genom att byta till e-versionen av Rotary Norden. Du gör det enklast genom att mejla ditt namn och vilken klubb du är medlem i till e-version@rotary2390.se. Gör det redan nu, så får du nästa nummer digitalt.

Glöm inte att ladda ner appen. Förväxla den inte med den e-tidningsversion som du som har valt att prenumerera på e-tidningen får via mejl. Den kommer fortsatt att finnas, men där kommer artiklarna inte att översättas. Inte heller i papperstidningen i brevlådan kommer artiklarna vara på ditt eget språk, det sker alltså enbart i appen.