Publicerad av Mats Håkanson den 03 Sep 2022
Nu visar många barn tecken på undernäring i Kenya där Rotary Doctors Sweden är verksamt. I många områden har torkan slagit till, majsen har inte växt, boskap har dött, familjer har för lite mat för sina barn, samtidigt som importen är dyrt på grund av kriget i Ukraina. Under hösten kommer Rotary Doctors att göra extra satsningar för att undernärda barn och familjer kan få stöd med mat, extra mineraler och avmaskningsmedicin. Du och din klubb kan stödja Rotary Doctors att göra dessa extra insatser!

I speciellt utsatta byar kommer undernärda barn och familjer att få stöd med mat, extra mineraler och avmaskningsmedicin. Dessutom kommer redan fler undernärda barn till Rotary Doctors mobila barn- och mödravårdsklinikerna i området. De får också extra mat, samtidigt som de vaccineras mot barnsjukdomar och mammor får preventivmedel och mödravård.

Näringsrik gröt och extra mineraler till ett gravt undernärt barn i en månad kostar ca. 120 kr. Stöd denna livsviktiga verksamheten, ge en gåva från klubben, eller be Rotarymedlemmar swisha kostnaden för motsvarande en Rotarylunch/frukost/middag.
SWISH 900 4722   Bankgiro 900-4722   Skriv ”Extra mat” på inbetalningen.

LÄS MER HÄR om projektet: Matkris i Kenya - Rotary Doctors Sweden