Publicerad av Kim Hall den 01 Feb 2020
Varje månad skickar Rotary Doctors ut ett nyhetsbrev om sin verksamhet. Rotary Doctors gör ett fantastiskt arbete och utan klubbarnas stöd hade verksamheten inte kunnat fortgå. I senaste nyhetsbrevet tackar de gåvogivarna Åhus Rotaryklubb som skänkt 128 348 kr till vattenprojekt "Gå för vatten", Lund Iden Rotaryklubb som skänkte 40 000 kr från Lundaspexet samt Karlshamn Mörrum Rotaryklubb 20 000 kr.
Nu söker Rotary Doctors även klubbar i Sverige som kan vara intresserade av att ansöka om Global Grant. Rotary Doctors har fått kontakt med en Rotaryklubb i Bungoma i västra Kenya som vill genomföra en Global Grant för att stödja ett projekt för utbildning av byhälsovolontärer som kan fungera som första hjälpare i sina byar, alternativ ett vatten- och latrinprojekt. De klubbar som är intresserade kan höra av sig till Rotary Doctors; info@rotarydoctors.se, tel 0383467480.