Publicerad den 25 Sep 2020

Är du en av alla som gillar att resa runt på en motorcykel? Då har du chansen att utvidga dina äventyr genom att bli medlem i Rotary Fellowship (IFMR, International Fellowship of Motorcycling Rotarians, Chapter Norden). IFMR Chapter Norden är ett fellowship för rotarianer från de fem nordiska länderna som kör motorcykel. Varje år arrangeras två internationella möten, vårmötet under Kristi Himmelfärdshelgen och höstmötet i augusti. Dessutom arrangerar varje land ett flertal kortare eller längre turer. Nu senaste den 19 september samlades 23 rotarianer från Sverige och Danmark på Väla Center i Helsingborg för en weekendtur.

Första målet för utflykten var Jännaholms bilmuseum utanför Skånes Fagerhult. Där tog ägaren Stefan Nilsson emot och berättade om museet och dess fordon.

Efter en god lunch, som levererades av Hishults gästgiveri, fortsatte gruppen till Backagårdens konferenscenter utanför Höör. Där blev det landskamp i boule, som efter ett par jämna matcher till slut vanns av ett av danskarnas lag. Kvällen avslutades med en gemensam middag med quiz. Söndagsmorgonen bjöd på tät dimma, men tack vare disciplinerad körning kom alla deltagarna fram till Wallåkra stenkärlsfabrik, där vd Åsa Orrmell tog emot och engagerat berättade om stenkärlsfabrikens historia och produktion. Efter lunch avslutades weekendturen och deltagarna önskade varandra ”god tur hem”.

IFMR är ett fellowship som startade i Sverige 1992 och som idag finns över hela världen. För mer information se www.ifmr-norden.org. Vill du bli medlem? Skicka ett mejl till mail@ifmr-norden.org!

/Per-Eric Nilzén, Staffanstorps RK

Maila till: per.nilzen@gmail.com