Publicerad av Kim Hall den nov 08, 2019
Rotaract är en viktig del i Rotaryfamiljen som vi ska vara stolta över. Samarbetet mellan Rotaryklubbar och Rotaract borde egentligen vara närmare än det nu är. Rotaract har på samma sätt som Rotaryklubbarna, många bra föredrag. Nu senast hade Rotaract besök av Mikael Rubin. Han läste naturprogrammet på gymnasiet som ung. Efter det var han reservofficer inom det svenska försvaret och har haft en lång karriär inom Handelsbanken. Hur kom det sig då att han blev kommunalrådsordförande i Trelleborg, en av Sveriges historiskt starkaste arbetarekommuner? Det här och mycket mer svarade Mikael på när Rotaract Sydligast invigde sin nya mötesplats på Elite Plaza Hotel på Gustav Adolfs Torg i Malmö. Med en ny lokal och många intressanta event på programmet är Sydligast redo att växa ytterligare under nästa år.

Kristoffer Robin Lindstrii och Sofia Hult i Sveriges sydligaste Rotaractklubb välkomnar mer samarbete med distriktet och klubbarna i distriktet. Distriktets samtliga Rotaractklubbar och Rotaryklubbar behöver varandra för att utvecklas och få fler engagerade medlemmar. För hoppningen är att Rotaractklubbarna också skall finnas med på distriktets hemsida med föreläsningar, event och nyheter. Detta välkomnas särskilt av oss redaktörer.