Välkommen till utbildningsmodul 1.2 som handlar om Rotarys grafiska profil. Utbildningen hålls vid två tillfällen och vi hoppas att något av datumen passar dig. Syftet med utbildning är att berätta om varför det är så viktigt att synliggöra Rotary, samt att ge inspiration till hur vi ska berätta vilka vi ÄR, vad vi GÖR och GER.
Utbildningen arrangeras via web-mötesverktyget ZOOM vid två tillfällen [det är samma innehåll båda gångerna] och du anmäler dig genom att klicka på någon av länkarna nedan:

Måndag 21 mars 2022 kl18:00-20:00 Klicka här för att anmäla dig till den 21 mars

Rotarys grafiska profil
Modulen består av två avsnitt:

1. Vad vi rekommenderas att göra
•Rotarys syfte och ”Varför ska jag vara Rotarian?”
•Vad är ett varumärke
•Rotarys logotype
•Hur uppfattas vi jämfört med andra NGO:er? [NGO = Non-GovernmentalOrganization]
•Hur ska vi synas i mediebruset?
•Rotarys varumärke –betydelsen av att se lika ut
•Licenser behövs ibland

2. Hur vi kan göra det
•Rotarys grafiska profil
•Vi demonstrerar:
•Rotary Brand Center
•Hur man tar fram en logga
•Var man kan läsa om den grafiska profilen
•På vilket sätt man ska beskriva vad Rotary gör
•Klubbens hemsida är vårt ”skyltfönster” och det är av stor betydelse att vi ser lika ut. Vi kommer att ge exempel på vad klubbens hemsida och Face Book bör innehålla och hur den bör se ut.

Vi avslutar som vanligt med eftersnack.

Varmt välkommen önskar
Lars-Erik Rydbrant –Assistant Rotary Public Image Coordinator Zon 17 -Sverige