Publicerad av Annika Skoglund den 07 May 2022
Rotaryklubbarna i Helsingborg samarbetar med Helsingborgs stad på H22. H22 City Expo 2022 är en internationell stadsmässa i Helsingborg, som äger rum mellan den 30 maj och den 3 juli.
Rotary har fått sig tilldelat ett utställningsområde strax till vänster om Kärnan på en höjd ovanför Stortorget. Där kommer vi sätta upp en Shelterbox och visa besökarna vad vi kan bidra med för att hjälpa människor på flykt från katastrofer av olika slag. Vi kommer också ha bord och stolar runt tältet och saker som barn kan roa sig med.

Vårt utställningsområde kommer att bemannas av rotarianer mellan klockan 10 och 18. Vi kommer att berätta om Rotary, våra sju fokusområden och om vårt engagemang för att begränsa barnfattigdom i Helsingborg. Vi kommer också att berätta om vårt arbete för Empowering Girls. I tältet kommer en powerpointpresentation om Rotary snurra runt under bemanningen och vi kommer att vara beredda att svara på frågor som kan dyka upp i samband med det.

Den 30 maj kl 10.00 invigs vår utställning av vår egen distriktsguvernör Ulf Bingsgård. Välkomna att hälsa på oss.