Publicerad den 19 Sep 2021
I samband med Rotary Institute i Prag, 16-19 september, erkändes nya Major Donors till The Rotary Foundation. Distriktets guvernör Ulf Bingsgård, Trelleborg-S:t Nicolai Rotaryklubb, och tidigare guvernör Torkil Rönne och Jette Rönne, båda Malmö-Öresund Rotaryklubb, fick ta emot utmärkelserna av Rotary International President Shekhar Mehta. Sedan tidigare finns två Major Donors i distriktet, båda tidigare distriktsguvernörer, Claes-Erik Nyman, Major Donor level 2, Malmö-Lorensborg Rotaryklubb, och Hugo Cederschiöld, Major Donor level 1, Malmöhus Rotaryklubb. En Major Donor är en rotarian som donerar minst 10 000 dollar till The Rotary Foundation över tid. Då uppnås Major Donor level 1. När en rotarian donerat minst 25 000 dollar till The Rotary Foundation uppnås level 2.