Publicerad av Kim Hall den 22 Feb 2021
Nu sparkar vi igång kursen RYLA Advanced med start den 6 mars kl 9.30-17 med seminarieledaren George Smidelik. Tillsammans med Anthony Tiburtius Várady har det blivit ett program med fem mötes- / seminarietillfällen. För att delta i mötena behöver ni ansluta med internetuppkopplad dator som har webbkamera, högtalare och mikrofon. Vi använder oss av plattformen zoom som man behöver registrera sig för att ladda ner och installera i förväg via zoom.us. Ni ansluter till mötena genom att klicka på den blå länken vid respektive kurstillfälle, spar det här mailet så du hittar länkarna!

Kurstillfällen och innehåll:

Uppstartsträff    09:30 - 17:00, 6 Mars

Lär känna dig själv, ditt team och hur vi lyckas.

Under dagen kommer vi göra övningar för att arbeta med normer, grupprocesser och inventera den egna kompetensen. Vi kommer att utforska en del verktyg för att arbeta med de medhavda projekten.

Seminarieledare: George Smidelik , föreläsare inom psykologi på Lunds Universitet. Driver konsultfirma med uppdrag för privat och offentlig sektor inom ledarskap, kommunikation och strategisk utveckling. Medlem i Lund International Rotaryklubb och är engagerad i RYLA-programmet sedan många år.

Seminarie 1          13:00- 17:00, 20 Mars

Att samlas kring en idé och vision
Detta pass kommer fokusera på effektiv kommunikation.

Seminarieledare: Lotten Tegstam Welinder, Konsult inom ledarskap. Lång bakgrund inom IKEA och har där arbetat med bland annat mötesutveckling och teamutveckling på global nivå. Medlem i Lund International Rotaryklubb.

Seminarie 2          13:00- 17:00, 10 April

Styra eller samarbeta med ledarskap?
Behovsanpassa ledarskapet för olika typer av grupper

Seminarieledare: Nathalie Reinholds, ordförande för psykologstudent Sverige, tidigare ordförande för Lundapsykologerna och erfarenhet av arbete inom psykiatrin. Nathalie håller på att avsluta studier psykologlinjen vid Lunds Universitet. Tidigare deltagare på RYLA.

Seminarie 3          13:00- 17:00, 25 April

Hur utmanar man människor i projekt?
Skapa rätt förutsättningar för att lyckas.

Seminarieledare: Leila Khammari, arbetar med utveckling av ledarskap, produktion och kompetenssäkring inom verkstadsindustrin. Engagerad i bland annat Ung Företagsamhet och FIRST LEGO League. Medlem i Landskrona Glumslöv Rotaryklubb och RYLA-programmet.

Avslutning          13:00- 17:00, 8 Maj

Utvecklande ledarskap
Hitta de mjuka värdena för att möta människors behov.

Seminarieledare: Andreas Lökken, arbetar konsult inom psykologi med individfokuserad utveckling på Alumni Nordics. Tidigare föreläsare inom psykologi på Lunds Universitet. Medlem i Lund International Rotaryklubb.

Vad blir ditt nästa steg efter kursen?

Vi kommer att erbjuda uppföljningssamtal för att ge dig som deltagare både feedback och input.

Information om att boka tillfälle kommer.

Nätverka med dina kurskamrater:

Vi rekommenderar dig att gå med i LinkedIn-gruppen för kursen där du kan skapa kontakt med de andra deltagarna.

Återkoppla till oss:

Med bekräftelse om att du har fått all information du behöver, samt din postadress så skickar vi en liten välkomstpresent till dig.

Läs vidare om: