Posted by Kim Hall on dec 06, 2018
Närmare ett 30-tal nyvakna Rotarianer kom till frukostkonserten som Malmö Live Konserthus arrangerade onsdagen den 5 december. Jesper Larsson, vd för konserthuset, talade om hur viktigt det är med samverkansformer och såg bland annat fram emot samarbetet med Rotary under kommande år. Ett samarbete som inletts av inkommande distriktsguvernör 2019-2020 Torkil Rönne, som passade på att informera om Rotary.

Jesper Larsson talade också om hur viktigt det är att Malmö stad, näringslivet och organisationer så som Rotary träffas och skapar nya kontakter och hur dessa kan samarbeta genom bland annat olika välgörenhetsprojekt. Cecilia Molvin från Skanska talade om hållbarhet, dels ur ett byggperspektiv dels social hållbarhet. För att samhället ska klara av alla miljöpåfrestningar måste vi hjälpas åt och Skanska arbetar intensivt med just hållbarhet. Efter frukosten tog Robert Bennesh över rollen som dirigent och vi var några hundratalet personer som njöt av fantastisk körsång av VOS (Voices Of Scandinavia).
Nästa möte blir i mars 2019.