Publicerad av Annika Skoglund den 21 Sep 2021
Den 14-16 november ägde en intensiv guvernörsutbildning rum i Prag för blivande guvernörer framför allt från Europa. Därefter startade Rotary Multizone Institute med intressanta föreläsningar och paneldiskussioner. Vår PDG Torkil Rönne ledde en paneldiskussion och vår DG Ulf Bingsgård deltog i en annan. Uppmärksammad blev också Kristian Rönne som illustrerade mötet. Han fick stående ovationer för sin insats. Vår RI-president Shekhar Mehta blev mycket intresserad av Kristians bilder och tog sig tid till ett långt samtal med Kristian. I en kaffepaus stod distriktets DGN, Annika Skoglund, och samtalade med några andra blivande guvernörer när Shekhar Mehta kom fram och undrade om han fick ansluta sig. Annika informerade honom om vårt distrikts arbete med Empowering Girls och Shekhar berättade att han anlänt till Prag direkt från Afrika, där han hade besökt inte mindre än sju länder. Det är ingen sinekur att vara världspresident i vår Rotaryorganisation.