Publicerad av Stefan Knutsson den 04 Jun 2021
Carolina Klüft är en av våra största legender inom friidrott. Hon har en vinnarskalle som få och hon har gjort det mesta inom friidrott med bravur. På måndag den 21 juni kl 19.00-20.00 bjuder Järvsö Rotaryklubb i distrikt 2330 in till föredrag med Carolina Klüft via zoom. Rotary online är ett nytt initiativ från distrikt 2320, vårt nordligaste distrikt. Christer Wikström från Örnsköldsviks Rotaryklubb är initiativtagare och driver projektet att få igång rikstäckande föredrag. Tanken är alla medlemmar i Sverige bjuds in till ett föredrag per månad. Distrikten turas om att vara värd för föredraget.
Vårt distrikt 2390 kommer att ansvara för december månads föredrag. Så låt oss med gemensamma krafter hitta ett riktigt intressant och givande föredrag. Innan dess blir det flera intressanta föredrag från andra distrikt. Vill ni bli uppkopplade maila Christer på christer@pensionsskolan.se så skickar han en zoomlänk.
I kommande nummer av Rotary Norden kan ni läsa mer om hur projektet kom till och hur det är tänkt att fungera.

På måndag den 21 juni kl 19 talar Carolina Klüft om sitt jobb som chef för Generation Pep med mål att få barn och unga att röra på sig mer, något som med pandemin blivit viktigare än någonsin. Hon berättar om flytten till Järvsö och andra engagemang som fyller hennes liv förutom man och tre små tjejer.

Välkomna till en spännande kväll.

Stefan Knutsson
Guvernör i D 2390