Publicerad av Kim Hall den okt 08, 2019
En strålande solig lördag i september träffades presidenterna i de internationella Rotary Klubbarna i Öresundsregionen tillsammans med Distriktsguvenören i Köpenhamn. Mötet började med en mycket inspirerande guidad visning med Virginie Fevrier, auktoriserad guide, av den franske impressionisten Pierre Bonnard som är utställd på Glyptoteket. Efter besöket på det vackra museet fortsatte mötet på en restaurang i centrala Köpenhamn där det över några smörrebröd planerades för kommande möten och aktiviteter, som nu i november då det blir gemensamt firande av Thanksgiving för de tre klubbarna i Malmö.

De som var träffades var Annika Svensson Dalgren, president Lund International RC, Deborah Mattsson Clarke, president Malmö International RC, Virginie Février, Malmö International RC, Jette och Torkil Rönne, distriktsguvenör, Ray Lindquist, incoming president Malmö International RC, Frans Van Vliet, president Copenhagen International RC och Maria Janson, past president Lund International RC, Birgitta och Bengt Johansson, president i Malmö-Öresund RC.

– Det är fantastiskt att vi i Greater Copenhagen har hela tre internationella Rotary klubbar och med utgång i detta möte, kommer ett närmare samarbete inledas för inspiration, gemenskap och utbyte av idéer, tankar och projekt, säger Maria Janson, past president Lund International Rotaryklubb.

Det blev en guidad tur på Glyptoteket i Köpenhamn.