3090 kronor blev resultatet av insamlingen vid ” polioarrangemanget”  i Fulltofta  Naturcentrum. Cecily Ekblad svarade för den s.k. breathwalking med ett tappert Rotarygäng som vandrade runt i Hörby trots överhängande regnväder för att samla in pengar till polioutrotningen på World Polio Day. Men skam den som ger sig. "Det är sådana sammanhang som dessa som Rotary får tillfälle att synas och informera om vår verksamhet för allmänheten", säger Kjell-Åke Åkesson som tillsammans med presidenten Anders Schmidt Evertsson, lyckades få ett stort reportage i Skånska Dagbladet dagarna innan.
Enligt Kjell-Åke Åkesson blev dagen mycket upplyftande och intresset för Rotarys engagemang med att utrota polio var stort. Klubben hade skaffat  utmärkt informationsmaterial och sålde diverse ting vars intäkter till all delar levereras till End Polio Now kampanjen.

– Jag fick tillfälle att informera om Rotarys särskilda satsning på att utrota polio. Jag var iförd ”full mundering”  med gula jackan, blå kepsen, vaccinampull, visselpipor etc. för att illustrera hur det praktiska vaccinationsarbetet genomföres. Många kom efteråt och framförde sina positiva kommentarer då man inte allas var klar över den enorma insats som Rotary gör för att utrota denna fasansfulla sjukdom, säger Kjell-Åke.

Noterade att den i sammanhanget omfattande PR som skett genom redaktören Jonas Karlssons helsidesartikel i Skånska Dagbladet hade väckt mycket uppmärksamhet. En alldeles  utmärkt information om vad Rotary bl.a. gör för att skapa en bättre värld.

Ett annat mycket uppskattat inslag i aktiviteten ute i Fulltofta Naturcenter var att en av klubbmedlemmarna Cecily Ekblad informerade om vad som menas med Breathwalking och engagerade deltagarna i en vandring i natursköna Fulltofta. Ett utmärkt inslag med utomhusaktivitet i dessa coronatider.