Postad av Kim Hall on° feb 12, 2019
Lördagen den 9 februari träffades ett tiotal assisterande guvernörer (AG) med flera på Scandic Triangeln i Malmö för att under ledning av Torkil Rönne, inkommande guvernör, ladda upp inför kommande Rotaryår 2019-2020. Kristian Rönne gav verktyg till inspirerande presentationer som AG ska kunna använda när de besöker klubbarna och träffar presidenterna.
Torkil och Jette Rönne har varit i San Diego där de fick information och inspiration inför det kommande Rotaryåret. Mötet på Triangeln blev in introduktion i hur AG ska kunna arbeta tillsammans på ett bättre och inspirerande sätt. De som varit AG tidigare kunde på mötet dela med sig av sina erfarenheter och även diskutera förändringar som behöver göras för att effektivisera distriktet.
– Det blev en energikick för oss, säger Ulf Bingsgård, AG i Söderslätt (AG-område nummer 5). Framför allt höra hur Torkil vill att vi skall assistera honom under hans guvernörsår. Dessutom lade vi upp en planering för distriktets olika möten. En grovplanering fram till att Torkil skall lämna över till nästa guvernör på tur, vilket blir Stefan Knutsson.