Publicerad av Kim Hall den 12 Dec 2020
AG
"Natten går tunga fjät" sjunger Lucia och vi kan bara konstatera att året som varit har utan tvekan varit det tyngsta på många år. Rotary har som många andra ideella föreningar tappat medlemmar, men vi har även fått nya trots pandemin. Även om cirka 40 medlemmar har lämnat distriktet av olika anledningar har det tillkommit cirka 30 nya medlemmar. Det är en differens med tio medlemmar. Då känns det inte lika tungt. Lucia lyser upp mörkret och det gör också alla klubbmöten, även om de är digitala. Många medlemmar ser fram emot att se sina klubbkompisar och att lyssna till ett föredrag även om det är via en dator.
Distriktet med Stefan Knutsson som guvernör, alla AG-funktionärer som hjälper klubbarnas presidenter i denna svåra tid samt alla andra funktionärer är tacksamma för allt klubbarna gör och att man kämpar vidare för en överlevnad. Rotary behövs! Vi behöver varandra och andra behöver oss. Så ge inte upp. Kämpa vidare. Rotary lyser upp mörkret för många människor som har det svårt.

Vi önskar er alla en fröjdefull Jul och en trevlig Lucia med lussebullar, pepparkakor och glögg.

GLÖM INTE ATT RINGA EN VÄN ELLER TVÅ!

Delad glädje är dubbel glädje!