Musik ska spelas med glädje...och det var precis vad JAZZt4 FUN:s orkester gjorde när de bjöd på jazztoner vid Malmö-Öresund Rotaryklubbs klubbfest inför World Polio Day, som äger rum den 24 oktober. Totalt 15 000 kr lyckades klubben samla in på lotter med olika fina priser. Tillsammans med Bill och Melinda Gate Foundation blir det 7 500 kr till poliovaccin. Alla satt på behörigt Coronaavstånd under middagen. Festen ägde rum på ordinarie mötestid, tisdagen den 20 oktober kl 18 i restaurang Cilla på Medeon i Malmö.

President Marie Sterner hälsade alla välkomna till denna speciella fest som gick i polioutrotningens tecken. Ett 30-tal personer hade samlats för att äta tillsammans under festliga former. Det blev ingen dans, men alla njöt av musiken från sina platser och applåderade efter varje sång som JAZZt4 FUN framförde.

De 15 000 kr som lotteriet gav går oavkortat till Polioutrotningen. Totalt med Bill och Melinda Gate Foundation blir det 7 500 kr.