Publicerad av Kim Hall den 05 Feb 2021
Nu har ett år gått sedan coronapandemin förändrade våra mötesförhållanden. Distriktet och många klubbar gick in för att ställa om istället för att ställa in. Nu har klubbar som möts digitalt blivit varma i kläderna och det fungerar riktigt bra att mötas via våra datorer, telefon, paddan osv. Det viktigaste är att möjligheten finns och tack vare klubbarnas programkommittéers flit har det varit många spännande program som inte bara klubbens medlemmar utan även andra Rotarymedlemmar och gäster har kunnat ta del av.
Under Stefan Knutssons år som distriktsguvernör har klubbarna i distriktet hittills tappat sammanlagt 117 medlemmar under första Rotarykvartalet. MEN det har också tillkommit ca 59 nya aktiva medlemmar i klubbarna. Så visst fungerar digitala möten utmärkt att rekrytera nya Rotarymedlemmar. Frågan är fri och alla kan bjuda in en vän till ett digitalt Rotarymöte.

För presidenter och funktionärer som idag utövar ledarskap i en digital värld där vi inte kan träffas på det sätt som vi är vana vid, arrangerar distriktet en utbildning i form av ett webbinar den 3 mars kl 19. Mer information kommer.