Publicerad av Kim Hall den 06 Apr 2021
Kokböcker brukar vara en inspirationskälla när man inte vet vad det blir för mat för dagen. Jette och Göran Holmberg, där Göran är medlem i Helsingborg-Sofiero har tillsammans med sin hustru skrivit en kokbok där 50 kr för varje såld bok går till Ukerewe samt Rotary Doctors verksamhet mot KKS. Den som är intresserad av boken kan kontakta Elisabet Jensen, president i Helsingborg-Sofiero RK.
Nu under pandemin är det många som lagat mat hemma. Ibland tar inspirationen slut och då är det alltid bra med en kokbok där man kan få nya recept och impulser. Vardagen blir en fest. Samtidigt stödjer vi Rotary Doctors verksamhet. När pandemin är över och vi kan börja resa igen utomlands kommer våra Rotarydoktorer och Rotarytandläkare att behövas mer än någonsin. Människor behöver hjälp och Rotary Doctors gör en fantastisk insats. Alla stödinsatser är välkomna.

Boken kostar 199 kr, varav 50 kr går till Rotary Doctors Sweden.