Publicerad av Kim Hall den okt 14, 2019
Måndag den 11 november kl 12-14 på Elite Hotel Marina Plaza i Helsingborg blir det ett unikt tillfälle att träffa Sveriges enda kardinal i katolska kyrkan genom tiderna, Anders Arborelius. Man brukar säga att katolska kyrkan är ett under av ledarskap med en otydlig organisation och styrning med Påven som ”allsmäktig” leder sin Kyrka och medlemmar med såväl gudomlig som profan makt. Hur är detta möjligt?
Allt överskott går till End Polio Now. Anmälan görs på Helsingborg-Magnus-Stenbocks webbplats senast 30 oktober kl 08.00.
Om detta och om kardinalernas roll, funktion och uppgifter kommer Anders Arborelius att berätta om på det Intercitymöte som Rotary Helsingborg Magnus Stenbock, i samarbete med Rotary Helsingborg-Kärnan, bjuder in till. Anders kommer också att berätta om sina ambitioner och ”drömmar”.
Det är en helt unik inblick som för första gången redovisas!
Klicka här för anmälan på Helsingborg-Magnus-Stenbocks webbplats senast 30 oktober kl 08.00. Observera att avgiften ska betalas in i samband med att du gör anmälan.