Publicerad av Kim Hall den 07 dec 2019

Det mycket välbesökta intercitymötet på Elite Hotel Marina Plaza i Helsingborg med sympatiska kardinalen Anders Arborelius, gick med ett överskott på 12 000 kr, som oavkortat gick till End Polio Now. Det innebär att Melinda och Bill Gates skänker 24 000 kr och det totala beloppet som går till bekämpandet av polio blir 36 000 kr.

Det låg ett gediget arbete bakom succén. Efter ca ett år lyckades Lennart Pettersson i Helsingborg Magnus Stenbock RK engagera kardinalen. Det bildades en planeringsgrupp bestående av Lennart, Helen Arvidsson President i Magnus Stenbock RK, Fredrik Åsare President i Kärnan RK och Annika Skoglund Assisterande Guvernör i Distrikt 2390 som arbetade intensivt i flera månader.

Detaljplaneringen den stora dagen sköttes av Kärnans klubbkommitté, som arrangerat flera liknande arrangemang tidigare på Marina Plaza, men många goda krafter från båda klubbarna bidrog till att mötet blev så lyckat.

Annika Skoglund

Helsingborg-Kärnan RK och Assisterande Guvernör Distrikt 2390.