Publicerad av Kim Hall den maj 13, 2019
Rotary Doctors Sweden, Läkarbanken och Svenska rotarianers fond för internationellt utvecklingsarbete, U-fonden, firar tillsammans 80 år och det firas med en jubileumskonsert i Falsterbo kyrka den 19 juni kl 20.00. Kunskap för ett bättre liv är namnet på konserten och har sin förklaring i att organisationerna har verkat för möjligheter till bättre hälsa och god utbildning med utgångspunkt "Hjälp till självhjälp".
Elinor Fryklund, Mattias Lind, Sixten Nordström och Per Engström får vi äran att se och lyssna till. Elinor Fryklund är en av våra mest anlitade sångerskor, Mattias Lind är studerande vid Musikhögskolan i Malmö, Sixten Nordström var i 25 år utbildningschef vid Musikhögskolan i Malmö, Per Engström är organist i Skanör Falsterbo.
Begränsat antal platser! Anmälan till viveca@serder.se
250 kronor per konsertbiljett sätts in på U-fondens bankgiro 569-5267 senast den 10 juni.
Om du önskar delta i måltiden anmäler du detta och sätter in 150 kronor per person, enligt ovan.

Mer info:

Elinor Fryklund är en av våra mest anlitade sångerskor, förutom att hon också fungerar som sångpedagog. Senast hjälpte hon Malmö Opera med barnsångarna inför musikalen "Matilda". De senaste somrarna har hon haft framträdande roller på Ystad-operan, tillsammans med Richard Söderquist och Sven Melander. Enligt Sven är hon dessutom ett komiskt geni!

Mattias Lind är studerande vid Musikhögskolan i Malmö, med saxofon som huvudinstrument, och framträder både som solist och spelar i ensembler och storband.

Sixten Nordström var i 25 år utbildningschef vid Musikhögskolan i Malmö och hann under denna tid också skriva fyra böcker om musik. Mest känd i hela Norden är han dock som programledare för det nordiska TV-programmet "Kontrapunkt", som han ledde mellan 1985 och 1998. Han har dessutom i olika sammanhang framträtt som konferencier, pianist och dirigent vid konserter.

Per Engström är organist i Skanör Falsterbo och skolad på Musikhögskolan i Stockholm. Per kom också snart in på dirigentbanan och har bland annat arbetat med Eric Ericson och Sixten Ehrling
Senare har Per dirigerat och instuderat musicaler, och är mest känd för Fantomen på stora operan, i Stockholm, Göteborg och just nu i Köpenhamn.

Detta är ett samarrangemang mellan Rotary Doctors Sweden, Rotary Sweden U-fonden och Svenska Kyrkan.