Publicerad av Mats Håkanson den 12 Nov 2022
Rotarianer som är intresserade av skidåkning i Norden, kom med på en av de tre skidresor som anordnas av International Skiing Fellowship of Rotarians 2023. – Genom att delta i Fellowship ISFR kommer du inte bara att träffa rotarianer från hela världen som delar ditt intresse för skidåkning, du kommer också att skapa varaktiga vänskaper, berättar Bent Michael Nielsen i Roskilde.

De skidåkande rotarianerna spenderar inte all sin tid i snön – här är ett lag som passar bra i det varma vattnet vid ISFR-mötet i Scroul i Schweiz 2022

– Skidåkning uppskattas över hela världen av tusentals rotarianer och deras familjer i alla åldrar och förmågor, säger Bent Michael Nielsen.

– Inte bara din fysiska kondition kommer att förbättras, utan med en närmare förståelse av Rotarys ideal kommer medlemskapet också berika din ande, säger han. Genom att delta i Fellowship ISFR kommer du inte bara att träffa rotarianer från hela världen som delar ditt intresse för skidåkning, du kommer också att skapa varaktiga vänskaper.

2023 kommer ISFR att hålla tre skidevenemang, ett i Europa, ett i Nordamerika och ett i Japan.

– Det blir en äventyrlig början med European Ski Week i Roccarso, som ligger på Apenninerna 144 km från Neapel, säger Bent Michael Nielsen. Den högsta delen av Apenninerna, som är en 1 200 km lång bergskedja i Italien, är Abruzzo, där Roccarso ligger.

– Det är relativt lätt att ta sig till Roccarso. Du tar ett flyg till Neapel och härifrån går det en allmän buss fyra gånger om dagen till Roccarso. Bussresan tar bara 2 timmar.

Se mer om den europeiska delen på www.isfr.eu