Publicerad av Mats Håkanson den 05 Feb 2023
Konserten går under namnet ”Silverrunor”och genomförs i kulturhuset Anders, Höör, söndagen 12 februari kl 16.00. Medverkar gör den lokala symfoniorkestern Höörkapellet, som sångsolist framträder den stockholmsbaserade sopranen Hannah Holgersson, bördig från Höör. Konserten görs till minnet av Edith Södergran (1882-1923) och innehåller både kända orkesterstycken av WA Mozart, J Sibelius, L E Larsson och nyskrivna verk.

Evenemanget genomförs i samarbete mellan Höör Rotaryklubb och Höörkapellet  och med syftet att samla in så mycket pengar som möjligt till organisationen Help at Hand, i synnerhet med avsikt att stötta organisationens hjälpprojekt i Uganda.

Under pausen i konserten kommer det att säljas kakor till hutlösa priser, även detta till förmån för Ugandaprojekten.

Biljetter finns på nortic.se och kostar 175 kr för vuxna,  100 kr för ungdomar upp till 15 år. I mån av plats säljs biljetter även i entrén konsertdagen från kl 15. Men varför chansa?