Publicerad av Kim Hall den 11 Apr 2021
På internationella skräpsamlardagen den 5 juni planerar flera klubbar i vårt distrikt att tillsammans gå ut och samla skräp längs våra Skånska kuster. Distriktets förhoppning är att så många som möjligt ska delta på Skräpsamlardagen och sedan rapporterar vi det samlade värdet till Media som vi hoppas kommer att skriva en eller ett par rader om Rotarys hållbarhetsinsats denna dag. Med gemensamma krafter kan vi göra skillnad samtidigt som vi får anledning att göra något tillsammans igen. För att allmänheten ska veta att det är Rotary som är ute ser det bra om ni har på er keps och gul väst med Rotarys logga synligt. Detta event är bland annat ett stöd för Rotary Doctors verksamhet.
Många av oss har de blå Rotarykepsarna kvar efter distriktskonferensen för ett par år sedan. Nu har vi nya Rotarykepsar i beige med Rotary Doctors logga på sidan och en svensk flagga, där varje keps som medlemmar bidrar med 150 kr via distriktets Swish:123 129 37 11 eller Bankgiro: 5256-3335 går överskottet till Rotary Doctors verksamhet.