Publicerad av Kim Hall den okt 09, 2019
Brexit är det mest omdiskuterade ämnet i media idag. Vid ett möte i London den 8 oktober 2019 ska premiärminister Boris Johnson ha sagt till EU-parlamentets talman David Sassoli att han vill ha ett avtal för Storbritanniens utträde ur EU. Om inte parterna når en överenskommelse innan den 31 oktober så kommer Storbritannien att lämna unionen utan ett avtal. Hur påverkar Brexit "mitt" arbete, regionen, landet och EU, är det många som undrar. Det var frågan som Rotary Näringslivsnätverk 2390 Helsingborg, RNH, diskuterade på sitt andra möte som, ägde rum måndagen den 30 september. Nästa RNH äger rum den 28 oktober kl 12.15 på Hotel Marina Plaza i Helsingborg. Ämnet är ännu inte fastställt.
Ett 20 besökare lät sig väl smaka av en god lunch, nätverkade och fick igång många och goda samtal om Brexit och hur det kommer att påverka oss i Sverige personligen och i näringslivet. Det är som bekant många svenskar som arbetar i England och har gjort det under lång tid. Med Brexit kommer världsbilden att förändras och villkoren likaså.

Välkomna till nästa RNH, den 28/10 kl 12.15 på Hotel Marina Plaza i Helsingborg. Obligatorisk föranmälan, antingen via distriktets webbplats, eller via rnh@rotary2390.se

För RNH,
Tomas Andrén & Johan Fridh